معرفی دریاچه های گیلان | بهترین دریاچه های گیلان

دیدنی ترین دریاچه های گیلان | این تعطیلات برو دیدن جاهای بکر + عکس

در این مطلب از سایت ویکی گردی برای تعطیلات آخر هفته تان چند تا بکر ترین دریاچه های گیلان رو بهتون معرفی می کنیم.

Screenshot_2024-05-01-09-09-07-847_com.instagram.android
ویکی گردی:

دریاچه‌ های گیلان از آب‌های آرام در دل تپه‌های وسیع و سرسبز گرفته تا دریاچه‌هایی در دل جنگل، تجربه‌ ای منحصر به‌ فرد و فراموش‌ نشدنی را برایتان رقم می‌ زنند. در سفری به دریاچه‌ های گیلان با من همراه باشید تا زیبایی و شگفتی این گنجینه‌های پنهان را کشف کنیم. پس بریم تا با زیباترین دریاچه‌ های گیلان آشنا بشیم.

دریاچه عروس (حلیمه جان)، رودبار

همیشه گفته‌اند کیفیت مهم است نه کمیت! دریاچه عروس حلیمه جان یک دریاچه با اندازه کوچک است، اما کوچکی آن از محبوبیتش چیزی کم نکرده. بسیاری از بومی‌های گیلان و حتی مسافران، دریاچه عروس را زیباترین دریاچه گیلان می‌دانند. این دریاچه کوچک و دوست‌داشتنی در حاشیه جنگل قرار دارد و چشم‌اندازی بی‌بدیل و دیدنی به جنگل بخشیده است. چیز جالبی که درباره این دریاچه باید بدانید این است که رنگ آن تغییر می‌کند. معمولا تا قبل از ظهر که هوا آرام است، رنگ سبزی دارد، اما عصرها با کمی وزش باد، آبی‌رنگ می‌شود. فکر می‌کنید دلیل این امر چیست؟ بگذارید من به شما بگویم؛ صبح‌ها جلبک‌ها مانند لباس سبزرنگی روی دریاچه را می‌پوشانند، اما کم‌کم با وزش باد این جلبک‌ها کنار می‌روند و دریاچه رنگ واقعی خود را نمایان می‌کند.

6 تا از جاهای دیدنی تالش که حتما باید برین + عکس

  • آدرس دریاچه عروس: استان گیلان، مسیر آزادراه قزوین به سمت رشت، بین امامزاده هاشم و رستم آباد، ۱۰ کیلومتر بعد از توتکابن، جاده حلیمه جان

Screenshot_2024-05-01-09-09-09-792_com.instagram.android

دریاچه ویستان (بره سر)، رودبار

علیرغم اینکه بلایای طبیعی مشکلات و خسارات متعددی به بار می‌آورند، گاهی فایده‌هایی برای طبیعت نیز دارند. یک نمونه از این فواید، دریاچه‌ای زیبا و تماشایی به نام ویستان یا بره سر در شهر رودبار استان گیلان است. این دریاچه براثر زلزله‌های متعدد به‌وجود آمده و به همین دلیل سن‌وسال زیادی ندارد. جنگل‌های انبوه راش اطراف این دریاچه را پوشانده‌اند و جلوه‌ای خاص به آن بخشیده‌اند؛ بنابراین در مناظر آن چیزی جز درختان سرسبز نمی‌بینید. دریاچه ویستان با منطقه شهری و شلوغی آن فاصله دارد، به همین دلیل آب‌وهوای دلپذیر و مطبوع و طبیعت بکر آن زبانزد است. گاهی هوای اطراف دریاچه مه‌آلود می‌شود و زیبایی‌های طبیعت آن چندبرابر می‌شوند. زمانی که خورشید پرتوهای طلایی خود را به دریاچه ویستان می‌تاباند، آب دریاچه همانند الماس درخشان می‌شود و این نور را به اطراف منعکس می‌کند. پیشنهاد می‌کنم اگر با این صحنه مواجه شدید، گوشی خود را دربیاورید و تصاویری خارق‌العاده ثبت کنید.

جاذبه های قلعه رودخان فومن ؛ محکم ترین دژ گیلان

به دلیل طبیعت رنگارنگ و غنی، زنبورداری در این منطقه رونق دارد، پس فراموش نکنید عسل شیرین و خوشمزه آن را به عنوان سوغات برای عزیزان خود خریداری کنید. ارتفاع دریاچه ویستان یا بره سر از سطح دریا حدود ۱,۲۵0 متر است و به وسعت آن به چهار هکتار می‌رسد. قرار گرفتن دریاچه در ارتفاعات، باعث سردی هوای منطقه شده، بنابراین بهتر است در روزهای گرم سال به آن سفر کنید. امکان قایق‌سواری، کمپینگ، پیک‌نیک و ماهیگیری در این منطقه وجود دارد که لذت سفرتان را چندبرابر می‌کنند. به تازگی برخی از امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، سوپرمارکت، کافه، آب آشامیدنی و … در این منطقه تاسیس شده‌اند.

  • آدرس دریاچه ویستان: استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش خورگام، روستای بره سر، دریاچه ویستان

Screenshot_2024-05-01-09-09-11-814_com.instagram.android

دریاچه‌ سراگاه، آبگیری کوچک

آدرس: این دریاچه را می‌توانید در دهستان ساحلی جوکندان، روستای سراگاه و در ۱۰ کیلومتری شمال غرب تالش واقع است.

دریاچه سراگاه که به‌صورت «سه راه گاه» نیز نوشته می‌شود، در حقیقت آبگیری کوچک است که در استان گیلان و استان مازندران نمونه‌های مشابه آن زیاد وجود دارد. مردم محلی به این آبگیر سد خاکی می‌گویند و به‌دلیل حضور گردشگران و استقبال مسافران به دریاچه‌ سراگاه معروف شده است. این دریاچه متعلق به مردمان روستا است که در آن به پرورش ماهی می‌پردازند و از منابع درآمدی آن‌ها محسوب می‌شود.

Screenshot_2024-05-01-09-09-14-730_com.instagram.android

دریاچه سراوان

دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و منظره زیبای آن جلوه‌ای خاص به این پارک جنگلی بخشیده است. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار دارد؛ اما این‌طور نیست. خزه‌های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت در درختان منطقه، با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده‌اند.

بهترین سواحل گیلان برای سفر در بهار + عکس

پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گیلان، تبدیل کرده است. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده‌ای مناسب و فاصله‌ای نزدیک تا شهر رشت دارند که این مطلب نیز تاثیر بیشتری بر محبوبیت این منطقه گذاشته است.

  • آدرس: برای رفتن به پارک جنگلی و دریاچه سراوان از تهران باید از خروجی غربی پایتخت به اتوبان تهران-کرج وارد شوید و با گذر از اتوبان کرج-قزوین وارد اتوبان قزوین-رشت شوید و به‌سمت رشت ادامه دهید. ۲۰ کیلومتر پس از امامزاده هاشم به ورودی فاز دو در سمت غرب جاده می‌رسید. ورودی تا دریاچه فاصله زیادی ندارد و در سمت چپ ورودی، دریاچه سراوان دیده می‌شود.

Screenshot_2024-05-01-09-09-16-822_com.instagram.android

دریاچه سقالکسار، رشت

سقالکسار یکی از جذاب‌ترین دریاچه‌های گیلان است که مانند نگینی در دل جنگل می‌درخشد! به محض اینکه از ورودی منطقه تفریحی سقالکسار عبور می‌کنید، چشم‌اندازی دیدنی از دریاچه جلوی چشمتان دلبری می‌کند؛ در این حین طاقت ندارید تا هرچه زودتر خود را به نزدیکی دریاچه برسانید، لب آن بنشینید و از آرامش عجیب آن لذت ببرید. اطراف دریاچه را جنگل‌های انبوه احاطه کرده‌اند که جان می‌دهند برای ماجراجویی، پس اوقاتی را برای گشت‌وگذار در این جنگل‌ها نیز کنار بگذارید. اینجا همیشه سرزنده و شاد است و همیشه گردشگران را درحال پایکوبی و بازی می‌بینید؛ بسیاری از آن‌ها نیز این مکان را برای برپا کردن کمپ یا پیک‌نیک انتخاب می‌کنند و ممکن است بوی خوش کباب حسابی دهانتان را آب بیندازد. هرکسی که به گیلان سفر می‌کند، واجب است از دریاچه سقالکسار دیدن کند، چراکه چشم‌اندازهای مسحورکننده انتظار مسافران را می‌کشند.

  • آدرس دریاچه سقالکسار: رشت، فلکه انتظام، ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار

untitled

دریاچه نئور، تالش

دریاچه نئور از نظر تقسیمات جغرافیایی در استان اردبیل قرار دارد، ولی از آن جایی که یکی از راه‌های دسترسی به آن جاده اسالم به خلخال است و اسالم هم از توابع تالش گیلان، پس در این مقاله تصمیم گرفتیم به دریاچه نئور هم اشاره کنیم. دریاچه‌ای که گنجینه‌ای واقعی از طبیعت است. این دریاچه خیره‌کننده دارای آب‌های شفافی است که مانند الماس در زیر نور خورشید می‌درخشند و اطراف آن را فضای سبز سرسبز احاطه کرده که نفس شما را بند می‌آورد. با نزدیک شدن به دریاچه نئور، آرامشی در قلبتان طنین‌انداز می‌شود. زیبایی مناظر اطراف به سادگی الهام‌بخش است و امکان ندارد که با دیدن چنین شکوه طبیعی احساس شگفتی نکنید. منطقه اطراف خانه طیف متنوعی از گیاهان و جانوران است که آن را به بهشتی واقعی برای دوستداران طبیعت تبدیل می‌کند.

کاروانسرای تی تی دیدنی ترین جاذبه گیلان + عکس

  • آدرس دریاچه نئور: مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل

Screenshot_2024-05-01-09-09-21-599_com.instagram.android

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فلای تودی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر