جاهای دیدنی نزدیک تهران | دشت شقایق شاهرود | معرفی جنگل پاسند در بهشهر

لوکیشن های خاص و نزدیک تهران برای تعطیلات 15 اردیبهشت + عکس

حالا که سه روز تعطیلی در پیش داریم با ویکی گردی همراه باشین تا 4 تا از جاهای دیدنی اطراف تهران که به بهشت اردیبهشت معروفن رو بهتون معرفی کنم.

سفر+اردیبهشت+طبیعت
ویکی گردی:

می خوام بهتون جاهای دیدنی اطراف تهران برای تعطیلی این چند روز آینده رو معرفی کنم. این جاهای دیدنی اطراف تهران فاصله شون با تهران در حد 3-4 ساعت بیشتر نیست. پس با ما همراه باشید تا یا بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای تعطیلات آخر هفته آشنا بشین.

1. کاشان؛ شهر گلاب و خانه‌های تاریخی

فاصله از تهران: 244 کیلومتر، 2.5 ساعت

کاشان شهری‌ست که، به قول سهراب سپهری، جور دیگر باید دیدش! شهری که با عنوان‌های شهر گل و گلاب، پایتخت فرش جهان و خانه‌های تاریخی‌اش بر سر زبان‌هاست و با مردم خونگرم و مهمان‌دوستش پذیرای گردشگران و مسافران از هرجای جهان. در هر فصلی از سال، سفر به کاشان لطف و صفای خودش را دارد.

کاشان

2. خوانسار، بهشت اردیبهشت ایران

فاصله از تهران: 380 کیلومتر، 4 ساعت

این شهر به دور از هرگونه اغراق، شهری است بسیار زیبا، با کوچه باغ‌ها و هوایی کوهستانی و خنک که واقعا می‌تواند در هر فصلی پذیرای خیل گردشگران باشد. بهار دل انگیز با عطر گل‌های بهاری درختانش، تابستان با هوای خنک صبحگاهی و میوه‌هایش، پاییز با تابلوی چند رنگ و در زمستان با سپیدی برف بر روی کوه‌هایش طبیعت زیبایی را به تصویر می‌کشد.

خوانسار، بهشت اردیبهشت ایران

3. شقایق های سرخ در شاهرود

بهار فصل رویش گل‌های رنگارنگ و سرسبزی دشت‌هاست و جان گرفتن طبیعت در اردیبهشت ماه جلوه دیگری دارد. دشت کالپوش شهرستان شاهرود هم از آن دشت‌هایی است که در بهار زیبایی خیره کننده‌ای دارد. هر ساله از اواسط اردیبهشت تا اوایل خرداد، جلوه آتشین شقایق‌های سرخ در سرتاسر دشت گسترده شده و تا چشم کار می‌کند شقایق روییده است. این دشت که در حد فاصل میان شهرستان شاهرود و گنبد کاووس واقع شده است، همه ساله دوستداران طبیعت را به دیدن جلوه‌ای از بهشت دعوت می‌کند.

فاصله از تهران: 407 کیلومتر، 4 ساعت

شقایق های سرخ در شاهرود

4. پاسند، جنگلی مه‌آلود در قلب بهشهر

این جنگل در قلب روستای پاسند که زیبایی‌اش تمام نمی‌شود جاخوش کرده و از آن جاهای بکری است که خیر و برکتش تمام نمی‌شود. در این جنگل تا چشم کار می‌کند درختان سربه‌فلک کشیده قرار دارند و مه غلیظی نیز آن را فرا گرفته است. البته مه این جنگل به قدری غلیظ است که فضایی کاملا رویایی را به وجود آورده و چشم از دیدن مناطق دوردست آن عاجز هست.

فاصله از تهران: 356 کیلومتر، 3.5 ساعت

جنگل پاسند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر