با بهترین جاهای دیدنی رشت آشنا شوید | معرفی بهترین جاهای دیدنی رشت

بهترین جاهای دیدنی رشت | عکس بهترین جاهای دیدنی رشت

شهر رشت مرکز استان گیلان در شمال کشورمان است، به عنوان شهر باران نیز در میان افراد شناخته می‌شود و همچنین بخاطر جاهای دیدنی رشت هرساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند.

جاهای دیدنی رشت
ویکی گردی:

جاهای دیدنی رشت، متشکل از آثار طبیعی و تاریخی است که همه ساله چه فصل بهار و چه پاییز و زمستان گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. در زیبا و بی نظیر بودن جاهای دیدنی رشت شکی نیست. اما برخی از جاهای دیدنی رشت در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است و هیچ مسافری در بازدید از جاهای دیدنی رشت نباید آن ها را از دست دهد. ویکی گردی در این مقاله بهترین جاهای دیدنی رشت را به شما معرفی کرده است.

دریاچه سراوان

جاهای دیدنی رشت

چشم‌انداز طبیعی زیبا، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و جنگل بکر، بخشی از جذابیت‌های اطراف دریاچه سراوان هستند؛ اما دریاچه سراوان مشهورترین جاذبه پارک جنگلی سراوان به شمار می‌رود. گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از مرداب سراوان به این منطقه سفر می‌کنند. سراسر استان گیلان را جنگل‌های سبز و جاذبه‌های طبیعی فرا گرفته است که این استان را به یکی از پر ترددترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در ایران تبدیل کرده‌اند. دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و منظره زیبای آن جلوه‌ای خاص به این پارک جنگلی بخشیده است. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار دارد؛ اما این‌طور نیست. خزه‌های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت در درختان منطقه، با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده‌اند.پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گیلان، تبدیل کرده است. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده‌ای مناسب و فاصله‌ای نزدیک تا شهر رشت دارند که این مطلب نیز تاثیر بیشتری بر محبوبیت این منطقه گذاشته است.

آدرس : ایران، استان گیلان، رشت، کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت قزوین، ضلع غربی اتوبان، سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان.

 

باغ محتشم

جاهای دیدنی رشت

باغ محتشم رشت که به “پارک شهر” رشت نیز شهرت دارد، قدیمی ترین پارک موجود در این شهر زیباست. این پارک در خیابان حافظ در جنوب رشت و در مجاورت رودخانه زیبای گوهر رود واقع شده است. منطقه باغ محتشم، اصلی ترین پارک و تفرجگاه مردم رشت است که در دوران قاجاریه احداث گشته است. این پارک در گذشته هایی دور، وسعت بسیار زیادی داشت، به طوری که اگر بدون راهنما در آن پای می گذاشتید، در آن گم می شدید. رفته رفته با گسترش شهر رشت، لزوم خیابان کشی های جدید بیش از پیش احساس شد، به همین دلیل از وسعت این پارک هم کاسته شد. پس از انقلاب اسلامی ایران هم یک شهر بازی و بنای استانداری گیلان در این پارک احداث شد که منجر به کوچکتر شدن فضای داخلی پارک گردیده است.

آدرس : ایران، استان گیلان، رشت، خیابان حافظ، کنار رودخانه گوهر رود.

 

میدان شهرداری رشت

جاهای دیدنی رشت

میدان شهرداری یکی از مهم ترین نقاط شهر رشت محسوب می شود که در مرکز شهر واقع شده است. این میدان با شکل و شمایل جدیدی که امروزه پیدا کرده است به یکی از مهم ترین امکان تفریحی گردشگری رشت تبدیل شده که افراد بسیاری در طول شبانه روز برای گشت و گذار به آنجا می روند.این میدان تاریخی به دلیل در برگرفتن ساختمان های شهری، بناهای تاریخی، مجسمه میرزا کوچک خان جنگلی و .. از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قدمتی بالغ بر صد سال دارد. ساخت این میدان و بناهای اطراف آن به دوره پهلوی اول باز می گردد و سبک ساخت میدان و ساختمان های اطراف آن الهام گرفته از سبک نئوکلاسیک که در خیابان نوسکی شهر سن پترزبرگ روسیه به کار رفته است می باشد. در واقع در این سبک معماری و نمای داخلی و خارجی ساختمان با سایر ساختمان های مشابه کاملا متفاوت است.

آدرس : ایران، گیلان، رشت، میدان شهرداری.

 

دریاچه سقالکار

جاهای دیدنی رشت

روستای سقالکسار واقع در شمال کشور ایران، استان گیلان و ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و بین راه آقاسید شریف تا جیرده قراردارد. آب دریاچه از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین میشود. ارتفاع دریاچه از سطح دریا ۶۴ متر، طول دریاچه در حدود ۶۰۰ متر و عرض آن ۵۰۰ متر است. واژه سقالکسار به معنای محل آب خوردن پرندگان است. در گذشته پرندگانی مانند لک و سار به این روستا می آمدند و از چشمه ی موجود در آن آب می خوردند به همین خاطر این روستا سقالکسار نامیده شده است. مساحت این دریاچه ۱۵ هکتار است.پاکیزه گی این روستا یکی از ویژگی های مهم آن است و یکی از دلایل مهم این پاکیزه گی، اجرای طرحی توسط شورای اسلامی این روستاست مبنی بر اینکه در هنگام ورود، در هنگام ورود سه هزار تومان از گردشگران ورودی دریافت می کنند و یک کیسه زباله به آنها می دهند تا زباله های خود را در طبیعت رها نکنند و در کیسه بریزند، در صورتی که کیسه های زباله از سوی گردشگران به متصدی تحویل داده شود دو هزار تومان به آنان پس داده خواهد شد، این جایزه و مشوق موثر موجب شده است تا وجود زباله در طبیعت این روستا صفر باشد.

آدرس : ایران، استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت، دهستان لاکان، روستای سقالکسار.

 

موزه میراث روستایی گیلان

جاهای دیدنی رشت

موزه میراث روستایی گیلان، موزه‌ای بسیار زیبا و محبوب واقع در پارک جنگلی سروان شهر رشت در استان گیلان می باشد. در موزه میراث روستایی گیلان، حدود 28 مجموعه مسکونی قرار دارند. جالب است بدانید که در مجموعه ها، فضاهای روستا های گیلان به طرز شگفت انگیزی بازسازی شده اند.این فضا ها شامل شالیزار، کاهدان، لانه مرغ و محل نگهداری دام ها می باشد. این موزه بی نظیر در زمینی با مساحتی حدود 263 هکتار واقع شده است و جزو جاذبه های جذاب دیدنی استان گیلان می باشد. در واقع می توان گفت که موزه میراث روستایی گیلان یک نمونه کوچک از نحوه زندگی و سبک زندگی سنتی روستای های واقع شده در گیلان است. معماری موزه میراث روستایی گیلان، بسیار قدیمی و زیباست و قدمت بناهای این موزه به حدود 150 سال می رسد. موزه میراث روستایی گیلان بخاطر محل قرار گیری و سبک آن، یک اکوموزه به شمار می رود که در این اکوموزه بزرگ و وسیع، شما می توانید همزمان در کنار بازدید از این فضا و لذت بردن از آن، لباس های زیبای محلی آنجا را اجاره کنید و با آنها عکس های فوق العاده زیبا و یادگاری ثبت نمایید.

آدرس : ایران، استان گیلان، کیلومتر ١٨ آزادراه رشت- قزوین، نرسیده به پلیس راه، کیلومتر ۳ جاده‌‌ی سراوان- شفت.

 

پارک ملت رشت

جاهای دیدنی رشت

پارک ملت رشت از پارک های قدیمی شهر به حساب می آید که سال هاست از شهروندان رشتی و مسافران میزبانی می کند. این پارک که انتخاب خیلی ها برای گذران اوقات فراغت است در گذشته به نام "باغ سیاه" شناخته می شد و بعد ها پس از بازسازی به پارک عمومی رشت شهرت یافت. این پارک دیدنی های ویژه ای در خود دارد که از معروف ترین های آن می توان به آب نمای موزیکال اشاره کرد که داخل برکه مرکز پارک قرار گرفته و در شب بسیار دیدنی می شود. در بلوار انصاری که جنب همین پارک قرار دارد یک ماکت خانه روستایی دیده می شود که به عنوان مرکز اطلاع رسانی آماده خدمات رساندن به گردشگران است. داخل خود پارک نیز چند ماکت خانه روستایی بسیار زیبا وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید و عکس های جالبی با آنها بگیرید. پارک ملت رشت از امکانات رفاهی خوبی مثل سرویس بهداشتی، بوفه غذایی، یک کافه در انتهای پارک، مکان مناسب سازی شده برای پیک نیک و کمپینگ و ... برخوردار است و به همین خاطر در فصول پر سفر به ویژه تعطلیات مورد استقبال مسافران قرار می گیرد.

آدرس : ایران، استان گیلان، رشت، سه شهر رشت، بلوار شهید انصاری، سه‌ راه کانادا.

 

تالاب عینک

جاهای دیدنی رشت

تالاب عینک رشت به عنوان بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان شناخته می شود. این تالاب که جزو مهمترین جاهای دیدنی رشت به شمار می رود در منطقه ۴ این شهر واقع شده است. این تالاب محل زندگی پرندگان مهاجر بوده و بخاطر پوشش گیاهی سرسبز از منظره ای چشم نواز برخوردار است. در غرب شهر رشت و در حاشیه پارک دانشجو این شهر جاذبه ای طبیعی به نام تالاب عینک وجود دارد که جزو خاص ترین مکان های دیدنی رشت محسوب می گردد. مساحت آبی این تالاب ۴۴ هکتار و مساحت ساحلی آن با حساب زمین های اطراف در حدود ۱۶۳ هکتار است.آب تالاب عینک رشت از طریق بارش باران و چشمه های جوشان کف که به آب های زیرزمینی متصل هستند تامین می گردد. زیبایی مرداب عینک با گیاهان داخل و اطراف آن دو چندان شده است و اکثر گردشگرانی که به رشت سفر می کنند، از این جاذبه بی نظیر بازدید می نمایند. با اینکه وضعیت رسیدگی به این تالاب به عنوان یک جاذبه گردشگری چندان مناسب نیست اما باز هم می توانید در سفر به رشت و بازدید از تالاب عینک تفریحاتی را تجربه کنید. یکی از تفریحات مورد علاقه از دیرباز تاکنون در این مکان ماهیگیری است. مرداب عینک به عنوان یکی از محل های اصلی ماهیگیری در رشت محسوب می شود که از گذشته ساکنین این شهر در این تالاب به ماهیگیری مشغول هستند.

آدرس : ایران، گیلان، رشت، منطقه‌ی ۴، نزدیکی پارک دانشجو.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر